Voor het maken van het maatregelenpakket hebben we de ideeën beoordeeld. Bijvoorbeeld of het goed is uit te voeren en of het betaalbaar is. Maar ook of het idee nog beter werkt als we het samen met een ander idee uitvoeren. Dit heeft geleid tot een keuze voor het pakket aan maatregelen.
Dit betekent dat sommige interessante ideeën toch niet zijn verwerkt tot maatregel. We leggen bij elk idee uit waarom het wel of niet is gebruikt. Over de redenen waarom bepaalde ideeën niet zijn verwerkt, kun je per thema meer lezen.
Hieronder leggen we kort uit hoe de maatregelen eruitzien. Wil je meer toelichting bij de maatregelen? Lees dan de Eindrapportage project Bereikbaarheid Kust
Op een aantal manieren gaan we bezoekers van de kust beter informeren over hun reis. Zo kun je al vóór of nog tijdens je reis kiezen hoe je (verder) naar de kust reist. Het kan gaan om:
We willen één of meerdere P+R-locaties maken. Vanaf daar kun je op drukke dagen met pendelbussen naar het strand. We gaan ervaring opdoen met een proef. Zo leren we wat goed en minder goed werkt. Dit zijn de stappen die we zetten:
We willen dat de normale lijnbussen beter doorrijden naar de kust. Daarom willen we de bussen ook laten rijden op de filevrije busroute. Daarnaast kijken we of we bestaande buslijnen op drukke dagen kunnen laten doorrijden naar de kust. Zo wordt het reizen per bus naar het strand aantrekkelijker.
We gaan met NS en ProRail praten over extra en langere treinen op drukke dagen. Ook onderzoeken we of er (extra) P+R-mogelijkheden zijn bij de stations Spaarnwoude en Halfweg.
Wil je meer weten over de maatregelen en welke keuzes er zijn gemaakt? Lees dan de Eindrapportage project Bereikbaarheid Kust – Fase 3.
Deze maatregelen worden nog verder uitgewerkt. Ook komt er een Actieagenda. Daarin staat welke maatregelen wanneer worden uitgevoerd.
Voordat er over de definitieve maatregelen en de planning wordt besloten, vragen we je eerst om hierop te reageren. Je mening helpt het bestuur van de provincie en de gemeenten bij het maken van definitieve keuzes. De uiteindelijke keuzes worden naar verwachting gemaakt in februari 2025.
Reageer door het formulier hieronder in te vullen. Je moet hiervoor even inloggen.
Het zou fijn zijn, wanneer de fietspaden aan de Zeeweg weer volledig eenrichtingsverkeer worden. Dus niet aan beide kanten van de weg, zowel heen als terug fietsen.
Helemaal eens wat betreft eenrichtingsverkeer op de fietspaden. Duidelijk, veilig, praktisch kostenloos en simpel qua uitvoering
Lijkt me een prima pakket. Wil jullie nog wel attenderen op het feit dat Heemstede de Zandvoortselaan in 2026 gaat herinrichten. Dit is wellicht van belang voor het onderdeel 'fietspaden'.
Macht der gewoonte zal bijdragen aan de keuze van de toerist omgeving kiezen voor een strand in het zuidwesten van de provincie. Een dagje Zandvoort...., een dagje Bloemendaal.... Die stranden zijn onmiddellijk vol terwijl de stranden in de Noordkop rust en ruimte te bieden. Met voldoende aandacht voor het parkeren kan de potentie van die stranden benut worden. Ondersteunende activiteiten als accomodatie, horeca en middenstand volgen dan vanzelf. Denk aan de stranden van Julianadorp en Den Helde
De provincie Noord-Holland besteedt dan ook de grootst mogelijke zorg aan de betrouwbaarheid en actualiteit van de informatie op deze website. Maar er kunnen onjuistheden en onvolledigheden op staan. Daarom kunt u aan de informatie op deze website geen rechten ontlenen.