Provincie Noord-Holland |
11 november 2024, 12:09
Beste Saskia, dank voor je idee. We nemen een deel mee in het maatregelen pakket. We gaan gesprekken voeren met de NS en ProRail over het vaker laten rijden van de trein tijdens mooie kustdagen. Een tunnel maken kost veel tijd en geld. In verhouding tot het aantal drukke dagen, is dit te duur. Daarom nemen we dit idee nu niet mee in het maatregelenpakket. Je kan hierover meer lezen in de maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA) op onze projectsite.
Meer treinen van en naar Zandvoort. Geen extra wegen of verbredingen. Misschien gedeelte spoort ondergrond ter hoogte van Haarlem-W/Overveen
De gang naar Zandvoort is behoudens heel mooie weekenden goed te doen en als de parkeergelegenheden volzijn, dan biedt trein en bus altijd uitkomst. Tijdens bijv Fi-race, rijden er ook meer treinen. Dit kan dus ook in de weekenden worden gedaan. Als dat te veel geluidsoverlast geeft bij zij die aan het spoor ten Westen van Haarlem en Overveen wonen, kan een gedeelte van het traject worden ondertunneld. Zijn natuurlijk hoge kosten en geeft hoofdbrekens, maar is altijd vele malen goedkoper dan extra wegen aan te leggen en gaat dan ook niet ten koste van natuur, ergo er komen natuur en/of woningen bij. WIN/WIN-kans!