Beste indiener, bedankt voor je idee. Dit past deels binnen het maatregelenpakket. We gaan onderzoeken welke locaties geschikt zijn voor een P+R terrein. Het Floriade terrein wordt daarbij meegenomen. Bus 300 rijdt ook langs dat terrein. Bezoekers zouden mogelijk daar kunnen overstappen op een pendelbus naar de kust. We gaan in gesprek met NS en Prorail over extra inzet van treinen op drukke dagen. Ook kunnen we het daar hebben over het gebruik van de perrons op die drukke dagen. We gaan niet verder met het idee voor een extra treinstation. De investering hiervoor in verhouding tot het aantal drukke dagen is te groot.
Ik had een uitgebreid plan ingediend lijn 300 door te laten rijden naar Zandvoort en een tweede treinstation.
Ik had namens Sociaal Zandvoort een plan in gediend dat helemaal uitgewerkt was, om lijn 300 door te laten rijden naar Zandvoort. Twee toenmalige wethouder, dhr. Demmers en Kuipers stonden er helemaal achter. Waren aan het onderzoeken en waren zeer antusoiast. De hele gemeente raad van Zandvoort stonden achter het plan. Daar heeft u wethouder Hendriks ook toen mee ingestemd en in een gesprek samen na de raadsvergadering nog over na gesproken. U vond het toe een goed idee. Het zelfde geld voor een twee treinstation in Zandvoort -Noord. De hele raad stond was er toen positief over. Kijk zoals er nu alles was op punt uitgewerkt. Nogmaals ook hier waren de twee wethouders ( zie hier boven) ook erg enthousiast over. Vonden het een heel goed plan. Maar ik wil hier graag nog een keer met u over praten. Want de toeristen kunnen Zandvoort uit omliggende gemeenten, uit Amsterdam, Hoofddorp, Driehuis, Schalkwijk Overveen/Bloemendaal, rechtstreeks naar Zandvoort reizen. Scheelt een hoop auto verkeer. Dit zelfde geld voor de trein. Als de gemeente twee extra perrons kan laten bouwen die ik ook in Zandvoort - Noord had voor gesteld en de NS en ProReel nie afwezig tegen over stond. Maar dan moest de gemeenteraad er wel mee in stemmen. Maar u raad het de toenmalige wethouder Beerense, had liever een nieuwe dorps bus. Maar de twee extra perrons die nu bij het eindstation Zandvoort liggen zijn ze er liggen, ik heb vanaf dat er liggen bij houden, hoevaak ze ge bruikt zijn. In totaal 19 keer. Dus als we Zandvoort beter bereikbaar willen hebben en krijgen, zou deze twee amendementen uit de la halen en er mee aan de slag gaan. Zou voor Zandvoort een hoop toeristen op leveren. De omliggende gemeenten Bloemendaal, Overveen, Hoofddorp en Amsterdam stonden er ook positief in. Het scheelt een hoop parkeer problemen. Want bij het Oude Floriade terrein licht een groot parkeerterrein waar ze met een combi kaart, de auto en met de bus die om de tien minuten dan naar Zandvoort kunnen rijden over een eigen busbaan