Beste Roelof, dank voor jouw ideeën, deze nemen we grotendeels mee in het maatregelenpakket. Een idee gaat over het alleen toelaten van bestemmingsverkeer. Bestuurders hebben aangegeven dat een toelatingssysteem interessant is. Er moet eerst bekeken worden wat er kan volgens de wet en wat ervoor nodig is om dit klaar voor gebruik te maken. Dat wordt onderzocht. Daarnaast gaat een idee over P+R terreinen. We willen een proef doen met een P+R terrein. Vanaf daar rijden pendelbussen naar de kust. We onderzoeken welke locaties als P+R terrein geschikt zijn. De mogelijkheden van deelvervoer wordt daarbij ook onderzocht. Het aanleggen van een metrolijn in de regio Zuid-Kennmerland kost veel tijd en geld. In verhouding tot het aantal drukke dagen naar de kust is dit te duur. Daarom komt dit idee nu niet mee in het maatregelenpakket. Je kan meer informatie vinden over een onderzoek over de baten- en kosten van het aanleggen van een tunnel op onze website (MKBA link projectsite)
Van Infrastructuur naar Bereikbaarheid Services
Wil je de uitdaging aangaan, dan moeten we het geheel omdenken. Op een Beachdag wordt het strand AutoVrij. De gehele kustlijn is dan autovrij, enkel bestemmingsverkeer heeft toegang: bewoners en werkende. Dit reguleer je door Reserveringen van bestemming en Kenteken herkenning bij aanvoerwegen. Geen Match is niet naar binnen rijden.