Spring naar inhoud

Bereikbaarheid Strand

Door: Roelof
25 maart 2024
Provincie Noord-Holland | 11 november 2024, 12:09

Beste Roelof, dank voor jouw ideeën, deze nemen we grotendeels mee in het maatregelenpakket. Een idee gaat over het alleen toelaten van bestemmingsverkeer. Bestuurders hebben aangegeven dat een toelatingssysteem interessant is. Er moet eerst bekeken worden wat er kan volgens de wet en wat ervoor nodig is om dit klaar voor gebruik te maken. Dat wordt onderzocht. Daarnaast gaat een idee over P+R terreinen. We willen een proef doen met een P+R terrein. Vanaf daar rijden pendelbussen naar de kust. We onderzoeken welke locaties als P+R terrein geschikt zijn. De mogelijkheden van deelvervoer wordt daarbij ook onderzocht. Het aanleggen van een metrolijn in de regio Zuid-Kennmerland kost veel tijd en geld. In verhouding tot het aantal drukke dagen naar de kust is dit te duur. Daarom komt dit idee nu niet mee in het maatregelenpakket. Je kan meer informatie vinden over een onderzoek over de baten- en kosten van het aanleggen van een tunnel op onze website (MKBA link projectsite)

Van Infrastructuur naar Bereikbaarheid Services

Wil je de uitdaging aangaan, dan moeten we het geheel omdenken. Op een Beachdag wordt het strand AutoVrij. De gehele kustlijn is dan autovrij, enkel bestemmingsverkeer heeft toegang: bewoners en werkende. Dit reguleer je door Reserveringen van bestemming en Kenteken herkenning bij aanvoerwegen. Geen Match is niet naar binnen rijden.
Enkel gereserveerde hebben toegang en hiervoor is er een parkeerplaatse gereserveerd in een parkeer voorzieningen in de bestaande parkeer garages en bestaande voorzieningen. Deze parkeer voorziening worden HUBS enkel toegankelijk met een reservering.
Trein NS wordt Grootste feeder met Hub
Vanaf station Zandvoort is er zelfvoorzienend vervoer: Zelf rijdende PODS, TukTuk, of Fiets, of Beach Tram 1 richting Bloemendaal en 1 richting Zandvoort.
Boulevard wordt auto vrij en hier gaat het zelfvoorzienend vervoer rijden. Geen zware infrastructuur maar lichte vervoersmiddelen. Infrastructuur wordt aangepast op deze veranderende vervoersstroom: Zeeweg wordt autovrij, enkel OV tot aan de HUBS en terug.

Ik zou ook de mogelijkheid om de Noord Zuid Lijn aan te leggen tussen Haarlem - Zandvoort - Heemstede.

Login om verder te gaan

Blijf me betrekken en houd me op de hoogte.





Verversen

Cancel