Beste Jonathan Weegink, bedankt voor je idee. Dit past binnen het maatregelenpakket. Jouw idee past goed bij wat we willen bereiken in het project Bereikbaarheid Kust. Eén van de maatregelen die we willen inzetten is het inzetten van regionale communicatie. Het gaat om het plaatsen van informatieborden. Of het gaat om online informatie en sociale mediaberichten. Ook is een optie dat we op de snelweg A9 aangevendat de parkeerplaatsen in Zandvoort vol zijn en dat je kan kiezen voor een P+R met pendelbus. Met dit laatste willen we een proef doen.
Informeer mensen beter over de mogelijkheden van OV naar het strand
Het idee is om mensen beter te informeren over het openbaar vervoer, vooral omdat een aanzienlijk deel van hen niet bekend is met busdiensten (onderzoek toont aan dat 20%-30% niet bekend is met OV mogelijkheden). Door deze onbekendheid aan te pakken, kunnen we mogelijk meer mensen aansporen om de bus te nemen, bijvoorbeeld voor uitstapjes naar de kust. Het vergroten van de bewustwording over beschikbare vervoersopties, inclusief het benadrukken van de frequentie van treinen en bussen tijdens mooie dagen, is cruciaal. Kortom, doel is om mensen actiever te informeren en hen bewuster te maken van hun mogelijkheden in het openbaar vervoer.