Beste Marc, bedankt voor jullie ideeën. Veel van de ideeën passen bij wat we willen bereiken in project Bereikbaarheid Kust. Eén van de belangrijkste punten is om meer te investeren in fietsmogelijkheden. De bestuurders besloten om een concreet plan te maken voor een fietspad bij de Voormalige Trambaan, omdat dat nu de snelste optie lijkt. Op de lange termijn kijken we ook naar het verbeteren van andere fietsroutes naar de kust en onderzoeken we betere (bewaakte) fietsenstallingen. Gemeenten Zandvoort en Bloemendaal zijn hier al mee bezig.Daarnaast gaan we in gesprek met NS en ProRail om op zonnige dagen vaker treinen te laten rijden. Ook nemen we uw idee over de verkeerslichten mee, maar dat kan pas worden uitgewerkt in een later project dat hierop aansluit.
Het verlagen van de snelheid zorgt niet direct voor meer ruimte voor fietsen en het openbaar vervoer, tenzij er grote investeringen worden gedaan. Dit past momenteel niet in de aanpak, omdat we ons richten op kleinere aanpassingen.
Tot slot is het juridisch niet mogelijk om een verschillend parkeertarief te hanteren voor elektrische auto's.
Geef meer ruimte aan het fietsverkeer en faciliteiten voor fietsparkeren. Beperk de snelheid en ruimte voor de auto.
1. Aanscherpen snelheidsbeperkende maatregelen voor het autoverkeer (scheelt stikstofuitstoot en lawaai, vergroot de capaciteit van de weg), max 50 km/uur op provinciale wegen, 30 km/uur in de stad. Voer deze maatregel door tot ver landinwaarts (tot aan de A9 en N205).